Villkor
Dessa köpvillkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige.
”Säljare” är: More Leads AS (Säljaren kallas nedan även ”vi”, ”oss”)
Org. nr: SE 502088-2451
E-post: kundservice@vessi.se
”Köpare” är den person som anges som köpare i beställningen.
Köparens namn framgår av orderbekräftelsen. I det följande benämns köparen även ”du”, ”du”, ”din” eller ”din”.
”Produkten” är varan som levereras.
Kontaktinformation kundtjänst
E-post: kundservice@vessi.se
Mail: More Leads AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland
Returadress: More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad
Integritet
Du hittar vår integritetspolicy här. Denna accepteras och utgör en del av Villkoren och gäller vid avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige. Vessi säljer inte dina personuppgifter till tredje part, och vi utbyter eller vidarebefordrar inte heller sådan information. Vi kan skicka dig marknadskommunikation och nyheter angående Vessis produkter, tjänster, evenemang och andra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig, efter att du har gett ditt samtycke, genom att trycka på ”avregistrera” längst ner i våra nyhetsbrev eller genom att kontakta vår kundtjänst.
Avtalsslut, godkännande och ändring av avtalsvillkoren
Avtalet är bindande för båda parter när beställningen mottagits av Säljaren. När beställningen har mottagits skickar Säljaren en orderbekräftelse till Köparen per e-post inom rimlig tid, som visar beställd(a) Produkt(er) och priser. Köparen måste kontrollera orderbekräftelsen och omedelbart meddela Säljaren om orderbekräftelsen inte stämmer överens med ordern.
Avtalet innebär att du accepterar uppdaterade/ändrade avtalsvillkor. Nya avtalsvillkor kommer att meddelas på Säljarens hemsida och/eller bifogas din nästa leverans.
Vår kundtjänst finns där för dig
Vår kundtjänst hjälper dig gärna via mail och telefon varje vardag kl 08.00-15.00, du når dem på kundservice@vessi.se. Vår trevliga kundtjänst står redo att hjälpa dig på bästa möjliga sätt, så att du blir nöjd.
Leverans
Vi skickar våra försändelser med Posten.Du får en orderbekräftelse via e-post och en kopia av fakturan kommer att skickas med din beställning.
Outlöst paket/passiv åtgärd
Om du inte hämtar ut beställningen och i övrigt är helt passiv kommer detta inte att ge oss någon indikation på varför paketet inte har hämtats ut. Du har då inte uppfyllt de krav som ställs på dig enligt 11 § och 13 § i ångerrättslagen och förlorar därmed rätten att frånträda avtalet. Om du inte betalar för ny frakt, eller vill att försändelsen ska skickas igen, kommer din ordre bli kansellert.
Om du i förväg meddelar oss att du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen, och du ber Posten att returnera varan, betalar du själv returkostnaden. När vi får returen krediterar vi varorna.
Priser
Våra priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Priset på produkten kan variera beroende på försäljningskanal, distribution och specialerbjudanden. Priserna gäller tills de ändras.
Porto och expeditionsavgifter
Porto och expeditionsavgifter tillkommer på varje försändelse enligt gällande priser, om inte annat avtalats. Vi erbjuder fri frakt vid beställningar över 500 kr.
Ånger- och returrätt
Du är skyddad av ångerrättslagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du får varan på din första försändelse. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet av en oöppnad produkt och returnera varan. För att ångerrätten ska kunna utnyttjas måste produkten returneras till oss i samma mängd och skick som du fick den. Om varans värde har minskats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, måste du täcka denna värdeförlust. Vi krediterar det du betalat för varan, minus frakt, när den når oss. Kontakta kundtjänst på mail: kundservice@vessi.se om du vill utnyttja ångerrätten.
14 dagars öppet köp. Reavaror kan inte returneras.
Förpackningen ska vara oöppnad och produkten oanvänd. Av hygieniska skäl kan vi kan inte acceptera produkter som har provats.
Skicka tillbaka till oss tillsammans med ångerrättsblankett eller ett brev.
Paketet skickas till: More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad.
Porto återbetalas inte om du returnerar en fullgod vara.
Vid hävning av köpet och utnyttjande av ångerfristen återbetalar vi beställningssumman, minus frakt, inom 14 dagar från det att reklamationen mottagits till oss.
Reklamation
Full reklamationsrätt beviljas enligt gällande lagar för alla defekter i produkten. Köparen ska under alla omständigheter göra reklamation inom skälig tid efter att felet upptäckts. Vid reklamationer, fel och defekter täcks eventuella fraktkostnader. Om du vill utnyttja reklamationsrätten eller har frågor om reklamationer ska du kontakta kundtjänst.
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundtjänst. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Konsumentrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan också använda EU-kommissionens klagomålsportal online, även om detta mest är relevant om du är en konsument som bor utanför Norge.
Kundens ansvar för rätt adress
Det är kundens eget ansvar att skriva rätt adress. Kunden ska kontrollera om adressen är korrekt vid utcheckning och betalning. Tyvärr går det inte att ändra adress efter att beställningen är gjord då beställningarna packas tidigt nästa arbetsdag från vårt lager.
Det är mycket viktigt att postnummer och gatunummer stämmer överens, då Posten är mycket noga med att dessa ska vara korrekta. Vi frånsäger oss ansvaret om kunden inte har uppgett korrekt adress och väntar då på eventuell retur från Posten innan vi skickar ut paketet igen. Kunden måste betala porto för en ny försändelse. Kunden kan välja att ångra köpet, men porto dras då av från ordersumman innan återbetalning.
Förbehåll och ansvarsbegränsningar
More Leads AS förbehåller sig rätten att stoppa verksamheten, felaktiga priser eller leveransproblem på grund av omständigheter utanför More Leads AS kontroll.
More Leads AS reserverar sig vidare för tryckfel, prisfel, mervärde och andra skatteförändringar. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker (som anges i samband med den enskilda kampanjen).
Vi ansvarar inte för felaktig användning av produkter. Följ den rekommenderade användningen på förpackningen.
Ändring av villkor
Villkoren kan ändras på grund av särskilda behov och/eller offentliga ändringar eller beställningar som påverkar dessa villkor. Om villkoren ändras kommer du att meddelas om detta. Sådant meddelande ges upp till 2 månader innan ändringarna träder i kraft. Om du utifrån de ändrade villkoren vill säga upp avtalet står du fritt att göra det. Om avtalet mellan parterna inte sägs upp innebär det att du accepterar de uppdaterade avtalsvillkoren. Nya villkor kommer att meddelas på vår hemsida i kombination med att de nya villkoren skickas ut.