Producerad i Sverige och Finland

Är din hud stressad?

4 steg för att lugna och balansera huden

Stress är något vi alla har känt av, men ibland kan det också bli lite för mycket för huden. Nya årstider, miljöpåverkan, känslomässig stress och användning av för många aktiva hudvårdsingredienser samtidigt kan göra att huden blir stressad. Stressad hud kan kännetecknas av rodnad, orenheter, irritation och torra, skrovliga fläckar.

Lyckligtvis finns det mycket som kan åtgärdas med lite extra omsorg. Vissa hudvårdsprodukter kan göra underverk för att lugna stressad hud. Prova den här enkla, skonsamma och återfuktande rutinen för att få din hud i balans igen.

STEG 1: ANVÄND ETT MILT RENGÖRINGSMEDEL

När du rengör stressad hud är det viktigt att ta bort alla spår av smuts och smink utan att förvärra röd och irriterad hud. Vi rekommenderar att du väljer en mild rengöring som återfuktar huden istället för att ta bort dess naturliga och skyddande oljor.

Nordic Makeup Removal Balm löser effektivt upp smuts, orenheter och smink utan att torka ut huden, samtidigt som den tillför extra fukt med hjälp av havrekärnolja. Den innehåller också närande antioxidanter från havtornsbär som hjälper till att bekämpa stress och ålderstecken. Resultatet blir en ren, frisk och strålande fräsch hud.

Ta en liten mängd Nordic Makeup Removal Balm i händerna och massera in på torr hud. Gör detta i en minut eller två, innan du sköljer av med varmt vatten eller tar bort resterna med en trasa. Klappa huden nästan torr med en handduk innan du fortsätter med nästa steg.

STEG 2: TILLSÄTT FUKT OCH ANTIOXIDANTER

En av de vanligaste orsakerna till hudstress är när vi använder för många aktiva ingredienser samtidigt i vår hudvårdsrutin – som retinol och exfolierande syror. Eller när vi börjar använda dem varje dag utan att gradvis acklimatisera oss.

Det kan leda till att hudcellerna förnyas för snabbt och att det blir för många omogna celler kvar som inte har hunnit bygga upp en effektiv fuktbarriär. Resultatet blir en skadad och uttorkad hud som ser röd och irriterad ut.

Lösningen är att byta till ett återfuktande serum som fyller på med fukt, lugnar och slätar ut fina linjer.

Nordic Firming Serum med hyaluronsyra och björksav mättar huden med fukt och antioxidanter. Vi rekommenderar att 2-3 droppar masseras in på nyrengjord hud. Serumet innehåller en form av hyaluronsyra som är kemiskt lik hudens egen och har vattenbindande egenskaper som ger snabb och långvarig återfuktning. Serumet innehåller också mineralrikt rödalgextrakt som stärker hudbarriären och cellförnyelsen. Denna kombination av 97% naturliga ingredienser smälter lätt in i huden och bidrar till en jämnare, mjukare hud med en hälsosam lyster.

STEG 3: ANVÄND EN NÄRANDE FUKTIGHETSKRÄM

Följ upp med en bra, närande fuktkräm som både återfuktar och stärker hudens barriär. Fuktkrämer har vanligtvis två huvudfunktioner: att återfukta de översta hudlagren och samtidigt skydda mot miljöangrepp. Konsistensen hos en fuktighetskräm är tjockare än ett serum, vilket hjälper till att låsa in fukt och bibehålla en återfuktad hud.

Nordic Recovery Cream är en sammetslen, mjuk och närande ansiktskräm fylld med fukt och ingredienser som hjälper till att stärka hudens barriär. En av de viktigaste ingredienserna är lingonfröolja som är rik på linolsyra och alfa-linolensyra som stärker hudens barriär. Ansiktskrämen innehåller också C-vitaminrik havtornsolja med en unik sammansättning av fettsyror som har en fuktgivande och mjukgörande effekt. Nordic Recovery Cream innehåller även 3% niacinamid, som förbättrar hudens struktur, bidrar till att öka kollagenproduktionen och minskar hudens känslighet för yttre påverkan.

STEG 4: REPARERA PÅ NATTEN

Medan du sover arbetar kroppen med att reparera skadade celler. Som en del av reparationsprocessen ökar blodcirkulationen till huden. Detta ökar också hudens temperatur, vilket främjar (TEWL) och kan leda till uttorkning.

Det är därför det är så viktigt att återfukta huden på kvällen. Det skyddar huden från uttorkning samtidigt som det gör det mesta av kroppens naturliga reparationsprocess.

Nordic Recovery Cream ger huden allt den behöver och kan även användas på natten. För en extra fuktboost kan du även använda Nordic Aqua Gel Mask – en gelmask med hyaluronsyra som binder fukt, betain som förbättrar hudens förmåga att behålla fukt och nordiskt blåbärsextrakt som stödjer hudens reparationsprocesser och gör den mjuk.

Du kan välja att applicera masken och låta den verka i 10-15 minuter – eller låta den verka över natten om din hud är särskilt torr och känslig.

Om du följer dessa fyra steg när din hud är stressad kommer din hud snabbt att återfå sin balans och återfå både fukt och lyster.

Integritetspolicy

Behandling och säkerhet runt personuppgifter i More Leads AS

När du som kund är i kontakt med oss behandlar More Leads AS personuppgiter om dig. More Leads AS ansvarig för behandlingen av angivna personuppgifter och vi behöver information som namn, adress, e-post och telefonnummer för att kunna administrera kundförhållandet. Informationen kommer att lagras så länge du är kund hos oss. När skyldig att bevara delar av informationen även efter att kundförhållandet upphör, till exempel är vi skyldiga att bevara några kategorier av information i samband med redovisning. Nedan hittar du information om vilka personuppgifter som vi hämtar in, varför vi gör detta och dina rättigheter i samband med behandlig och säkerhet runt personuppgifter.

Behandligsansvarlig för personuppgifterna vi behandlar är More Leads AS och verkställande direktör. Kontaktinformation till More Leads AS är:

Adress: Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad
E-post: kundservice@vessi.se
Telefon: 0738 554 814
Org.nr: SE502088245101

Kontakta gärna oss om du har frågor angående behandling av personuppgifter. Vi hämtar in och använder dina personuppgifter till olika ändamål beroende på vem du är och hur vi kommer i kontakt med dig. När du uppger dina personuppgifter vid beställning används dessa för att hantera din specifika begäran. Vi använder även informationen till att kommunicera med dig, samt att anpassa vår tjänst. Vi kan kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation och brev om du inte gett oss besked om att du inte önskar bli kontaktad. Efter avslutat kundförhållande kommer vi fortsätta att bevara namn, adress, e-postadress, telefonnummer och köphistorik för att kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation eller adresserad post med erbjudande och nyheter om våra produkter som vi tror kan vara av intresse för dig om inte du har reserverat dig för detta hos TM-NIX och DM-NIX eller att du har meddelat oss om att du inte önskar bli kontaktad. 

Varför samlar vi in personuppgifter och vilka personuppgifter hämtar vi

Vi hämtar in följande personuppgifter till dom olika ändamål uppsatt nedan:

Etablering av kundförhållande (beställning av produkter) och administration av kundförhållande. I detta sammanhanget behandlas kontaktinformation, eventuellt identitetsdokumentation, betalningsinformation som personnummer, telefonnummer, e-postadress, postadress och IP-adress för beställningen samt köpshistorik. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Lagring/förvaring av korrespondens i kundförhållandet. I detta avseende behandlas personuppgifter som är nödvändiga i relation till den aktuella saken. Behandlingen innträffar då vi kan vara lagligt engagerad till förvaring av informationen., samt av hänsyn till säkerheten, se punkt 7.

I detta avseende behandlas kontaktinformation och betalingsinformation. Behandlingen uppstår på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Utskickad marknadsföring, nyhetsblad och annan relevant information om våran verksamhet. I detta avseende behandlas namn och e-postadress. Behandlingen innträffar på bakgrund av samtycke från den som mottar marknadsföringen enligt marknadsföringslagen § 19.

Information om potentiella kunder. I detta avseende behandlas kontaktinformation. Behandlingen innträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som at behandlingen är nödvändig för att kunna skydda kommersiella hänsyn i våran verksamhet.

Säkerhet. I detta avseende behandlas logg på server, avslöjande, eventuell korrespondans, förklaring och uppföljning av säkerhetshändelser. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som att denna behandlingen är nödvänding för att skydda informationssäkerheten och förhindra oautoriserad utlämning av personuppgifter.

Bruk av informationskapslar (cookies) till statistik och nätsideutveckling. Vi mottar statistiker och data från Google Analytics och Facebook. Vi hänvisar till dessa företags användarvillkår för mer information. Vi mottager ej personuppgifter från dessa føretagen och förvarar eller behandlar ej dessa uppgifter.

Utlämning av personuppgifter till andra

Vi utlämnar eller överför inte dina personuppgifter till andra så vida det inte föreligger en rättslig bakgrund. Ett exempel på detta kan vara rättsligt åtagande som ålägger oss att utlämna informationen till offentliga organ.

More Leads AS använder sig av externa databehandlare för behandlig av personuppgifter. I liknande fall har vi tecknat avtal för att skydda informationssäkerheten i alla delar av behandlingen. Idag använder vi oss av följande databehandlare:

Direct House Arendal AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland, Norge. Direct House sköter vår kundservice och administrerar transporter. Både utgående og ingående.

PS Finance Group, Box 8820, 402 71 Göteborg. PS Finance sköter vår fakturaadministration, krav och inkassotjänster.

All behandling av personuppgifter som vi inhämtar inträffar innanför EU/EØS- området.

Lagringstid

Vi lagrar dina personuppgifter hos oss så länge det är nödvändigt för det förmål uppgiftene är inhämtade för.

Det betyder till exempel att personuppgifter som vi behandlar på bakgrund av ditt samtycke raderas, dersom du drar tilbaka ditt samtycke. Pesonuppgifter som vi behandlar för att inngå ett avtal med dig raderas när avtalet är uppfyllt och alla plikter i avtalsförhållandet är uppfyllda. Personuppgifter som vi behandlar för att uppfylla en rättslig förpliktelse från myndigheter raderas när rättslig grund avgör det.

Dette gäller till exempel bokföring- och redovisningsregler.

I tabellen under finns en översikt över hur länge vi behandlar personuppgifter för de olika ändamål:

Ändamål

Lagringstid

Kunduppgifter

Så länge kundrelationen varar och upp till 10 år efter avslutat kundrelation.

Lagring/förvaring av särskilda Dokument relaterat till kundrelationen

Så länge kundrelationen varar.

Faktureringsinformation

Upp till 5 år efter utloppet av det redovisningsåret faktureringen gäller

Information om potentiella kunder

Upp till 6 månader

Säkerhetslogg

Upp till 1 år

Säkerhetskopior(backup)

Upp till 3 år

Dina rättigheter när vi behandlar personuppgifter om dig

Du har rätt till att kräva tillgång, rättning eller radering av personuppgifter vi behandlar om dig. Du har även rätt till av kräva begränsad behandling och med vissa villkår rikta invändningar mot behandlingen. Du kan läsa mer om dessa rättigheter på Datainspektionenes hemsidor datainspektionen.se

Ta kontakt med More Leads AS på e-post eller telefon vid bruk av rättigheter. Vi svarar på din förfrågan så fort som möjligt och senast innom 30 dagar. Vi vill be dig bekräfta din identitet eller att ge ytterligare information innan vi låter dig använda rättigheterna. Detta gör vi för att förhidra att andra utger sig för att vara dig och att det endast är du som får tillgång på personuppgifterna.

Du kan när som helst ta tilbaka ditt samtycke för behandlig av personuppgifter hos oss. Detta gör du enklast genom att avregistrera dig i medföljande schema i nyhetsbladet. Du kan även ta kontakt med oss via e-post eller telefon.

Klagomål

Skulle du mena att vår behandling av personuppgifter inte stämmer överens med det vi har beskrivit eller att vi på något vis bryter med sekretesslagen så kan du klaga till Datainspektionen. Hur du tar kontakt med Datainspektionen hittar du på deras hemsida.

Datainspektionen.se

Ändringar

Skulle det skje ändringar i våra rutiner/tjänster eller i förordningarna kring behandling av personuppgifter, vill detta kunna medföra förändringar i uppförd information. Dersom vi har dina personuppgifter registrerade vill du bli informerad om dessa ändringar. Uppdaterad information är alltid tillgänglig på våran hemsida.

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige.

”Säljare” är: More Leads AS (Säljaren kallas nedan även ”vi”, ”oss”)
Org. nr.: SE502088245101
E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

”Köpare” är den person som anges som köpare i beställningen.

Köparens namn framgår av orderbekräftelsen. I det följande benämns köparen även ”du”, ”du”, ”din” eller ”din”.

”Produkten” är varan som levereras.


Kontaktinformation kundtjänst

E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

Mail: More Leads AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

Returadress: Vessi c/o More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad


Integritet

Du hittar vår integritetspolicy här. Denna accepteras och utgör en del av Villkoren och gäller vid avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige. Vessi säljer inte dina personuppgifter till tredje part, och vi utbyter eller vidarebefordrar inte heller sådan information. Vi kan skicka dig marknadskommunikation och nyheter angående Vessis produkter, tjänster, evenemang och andra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig, efter att du har gett ditt samtycke, genom att trycka på ”avregistrera” längst ner i våra nyhetsbrev eller genom att kontakta vår kundtjänst.


Avtalsslut, godkännande och ändring av avtalsvillkoren

Avtalet är bindande för båda parter när beställningen mottagits av Säljaren. När beställningen har mottagits skickar Säljaren en orderbekräftelse till Köparen per e-post inom rimlig tid, som visar beställd(a) Produkt(er) och priser. Köparen måste kontrollera orderbekräftelsen och omedelbart meddela Säljaren om orderbekräftelsen inte stämmer överens med ordern.

Avtalet innebär att du accepterar uppdaterade/ändrade avtalsvillkor. Nya avtalsvillkor kommer att meddelas på Säljarens hemsida och/eller bifogas din nästa leverans.


Vår kundtjänst finns där för dig

Vår kundtjänst hjälper dig gärna via mail och telefon varje vardag kl 08.00-16.00, du når dem på kundservice@vessi.se. Vår trevliga kundtjänst står redo att hjälpa dig på bästa möjliga sätt, så att du blir nöjd.


Upprättande av avtalet

Du måste vara 18 år gammal för att kunna handla hos oss. Du kan inte göra beställningar om du är under 18 år. Om du är under 18 år så måste en förmyndare beställa å dina vägnar.

Avtalet anses vara bindande för bägge parter när Köparen har skickat sin beställning till säljaren.

När vi mottar din första beställning så kommer vi skicka en orderbekräftelse till dig, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Spara bekräftelsen tills dess du har tagit emot varan.

Provpaketet är ett introduktionserbjudande som inte får utnyttjas på ett otillåtet sätt, eftersom det är tänkt som ett erbjudande till nya kunder.


Betalning

Säljaren kan kräva betalning för varan från den tidpunkt då den skickades från Säljaren till Köparen.

Köparen betalar för produkterna via faktura, som utfärdas vid varans försändelse. Betalningsfristen framgår på fakturan och är 21 dagar från fakturadatum.


Prenumerationsvillkor

Vid beställningen ingår Köparen ett avtal om abonnemanget för önskad produkt, till det pris och de leveransintervall som angivits vid beställningen. Köparen kan pausa, ändra och säga upp avtalet via Selgers kundservice. 

Det finns inga köpskyldigheter kopplade till prenumerationen.


Leverans

Leveransen äger rum när Köparen, eller dennes representant, mottar varan.

Vi skickar våra försändelser med Bring.Du får en orderbekräftelse via e-post och en kopia av fakturan kommer att skickas med din beställning.

Om leveransdatumet inte framgår av beställningsbekräftelsen så ska Säljaren leverera varan till Köparen utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter kundens beställning. Varan ska levereras till den adress som Köparen angav vid beställningen. Om More Leads AS inte kan leverera Produkterna och detta beror på ett misstag gjort av köparen (t.ex. köparen har angett fel adress) kan More Leads AS, men är inte skyldig att, ordna omleverans av Produkterna.


Retur av prenumerationsvaror

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den första försändelsen i fysisk besittning. Vill du utöva ångerrätten ska du till Säljaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Säljarens kontaktuppgifter finner du i punkten ovan. En ångerblankett skickas digitalt via e-post i samband med orderbekräftelsen. Ångerblankett kan också laddas ner direkt från Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Ångerfristen gäller endast oöppnade produkter. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.


Outlöst paket/passiv åtgärd

Om du inte hämtar ut beställningen och i övrigt är helt passiv kommer detta inte att ge oss någon indikation på varför paketet inte har hämtats ut. Du har då inte uppfyllt de krav som ställs på dig enligt 11 § och 13 § i ångerrättslagen och förlorar därmed rätten att frånträda avtalet. 

Om du i förväg meddelar oss att du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen, och du ber Posten att returnera varan, betalar du själv returkostnaden.

Om du vill få en retursedel som du kan använda, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en retursedel.När vi får returen krediterar vi varorna.


Priser

Våra priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Priset på produkten kan variera beroende på försäljningskanal, distribution och specialerbjudanden. Priserna gäller tills de ändras.


Porto och expeditionsavgifter

Porto och expeditionsavgifter tillkommer på varje försändelse enligt gällande priser, om inte annat avtalats. Vi erbjuder fri frakt.


Ånger- och returrätt

Du är skyddad av ångerrättslagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du får varan på din första försändelse. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet av en oöppnad produkt och returnera varan. För att ångerrätten ska kunna utnyttjas måste produkten returneras till oss i samma mängd och skick som du fick den. Om varans värde har minskats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, måste du täcka denna värdeförlust. Vi krediterar det du betalat för varan, minus frakt, när den når oss. Kontakta kundtjänst på mail: kundservice@vessi.se om du vill utnyttja ångerrätten.

14 dagars öppet köp. Reavaror kan inte returneras.

Förpackningen ska vara oöppnad och produkten oanvänd. Av hygieniska skäl kan vi kan inte acceptera produkter som har provats.

Skicka tillbaka till oss tillsammans med ångerrättsblankett eller ett brev.

Paketet skickas till: More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad.

Vid hävning av köpet och utnyttjande av ångerfristen återbetalar vi beställningssumman, minus frakt, inom 14 dagar från det att reklamationen mottagits till oss.


Reklamation

Full reklamationsrätt beviljas enligt gällande lagar för alla defekter i produkten. Köparen ska under alla omständigheter göra reklamation inom skälig tid efter att felet upptäckts. Vid reklamationer, fel och defekter täcks eventuella fraktkostnader. Om du vill utnyttja reklamationsrätten eller har frågor om reklamationer ska du kontakta kundtjänst.


Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundtjänst. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Konsumentrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan också använda EU-kommissionens klagomålsportal online, även om detta mest är relevant om du är en konsument som bor utanför Norge.


Kundens ansvar för rätt adress

Det är kundens eget ansvar att skriva rätt adress. Kunden ska kontrollera om adressen är korrekt vid utcheckning och betalning. Tyvärr går det inte att ändra adress efter att beställningen är gjord då beställningarna packas tidigt nästa arbetsdag från vårt lager.

Det är mycket viktigt att postnummer och gatunummer stämmer överens, då Posten är mycket noga med att dessa ska vara korrekta. Vi frånsäger oss ansvaret om kunden inte har uppgett korrekt adress och väntar då på eventuell retur från Posten innan vi skickar ut paketet igen. Kunden måste betala porto för en ny försändelse. Kunden kan välja att ångra köpet, men porto dras då av från ordersumman innan återbetalning.


Förbehåll och ansvarsbegränsningar

More Leads AS förbehåller sig rätten att stoppa verksamheten, felaktiga priser eller leveransproblem på grund av omständigheter utanför More Leads AS kontroll.

More Leads AS reserverar sig vidare för tryckfel, prisfel, mervärde och andra skatteförändringar. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker (som anges i samband med den enskilda kampanjen).

Vi ansvarar inte för felaktig användning av produkter. Följ den rekommenderade användningen på förpackningen.


Ändring av villkor

Villkoren kan ändras på grund av särskilda behov och/eller offentliga ändringar eller beställningar som påverkar dessa villkor. Om villkoren ändras kommer du att meddelas om detta. Sådant meddelande ges upp till 2 månader innan ändringarna träder i kraft. Om du utifrån de ändrade villkoren vill säga upp avtalet står du fritt att göra det. Om avtalet mellan parterna inte sägs upp innebär det att du accepterar de uppdaterade avtalsvillkoren. Nya villkor kommer att meddelas på vår hemsida i kombination med att de nya villkoren skickas ut.