Producerad i Sverige och Finland

4 fördelar med att använda ögonkräm

Den känsliga huden runt ögonen har lite andra behov än huden i resten av ansiktet – vilket gör det ännu viktigare att välja hudvård som är speciellt anpassad för detta område. Läs mer om de viktigaste fördelarna med att använda ögonkräm här.

Visste du att huden runt ögonen inte bara är den tunnaste huden i ansiktet, utan på hela kroppen? Det finns knappt något skyddande underhudsfett här och dessutom är huden i ständig rörelse – för att inte tala om att den utsätts för solens skadliga strålar.

Som ett resultat av detta är huden runt ögonen mer utsatt för rynkor och synliga tecken på åldrande och trötthet – inklusive torrhet, svullnader, mörka ringar, matt hud och fina linjer. Det är här ögonkrämen kommer in i bilden. Vad gör den och varför är den viktig?

FAKTA OM ÖGONKRÄM

Vad gör en ögonkräm?

Ögonkrämer är återfuktande hudvårdsprodukter som är särskilt framtagna för huden runt ögonen. Att lägga till en ögonkräm i din dagliga hudvårdsrutin kan göra stor skillnad. Den återfuktar och förebygger torrhet samtidigt som den hjälper till att upprätthålla en hälsosam hudbarriär och får huden att se jämnare, fylligare och fastare ut. När du använder en ögonkräm regelbundet som en del av din hudvårdsrutin kan den på lång sikt också bidra till att minska synligheten av flera ålderstecken runt ögonen.

Kan jag använda min ansiktskräm som ögonkräm?

Även om det kanske inte verkar så, är ögonkrämer och ansiktskrämer ofta formulerade på väldigt olika sätt – inklusive olika ingredienser, texturer och koncentrationer. Därför är ansiktskrämer sällan avsedda – eller lämpliga – för användning runt ögonen. Läs alltid produktbeskrivningen noga för att ta reda på om din fuktkräm är formulerad för användning i hela ansiktet, inklusive ögonområdet.

Fungerar ögonkrämer?

Det korta och enkla svaret är – ja! Alla kan dra nytta av att inkludera en återfuktande ögonkräm i sin dagliga hudvårdsrutin. Men det handlar om att välja en ögonkräm som är noggrant formulerad för att passa just din hud.

Är ögonkräm nödvändigt?

Vi rekommenderar att alla lägger till en ögonkräm i sin hudvårdsrutin, särskilt om du märker synliga förändringar i huden runt ögonen.

När ska jag börja använda ögonkräm?

Ögonkräm passar alla, men det blir allt viktigare ju äldre vi blir – eftersom vi är mer benägna att få mörka ringar, svullna ögon, fina linjer och rynkor. Om du är osäker är det aldrig fel att prova en återfuktande ögonkräm.

Vilka är fördelarna med att använda Vessi ögonkräm?

Det finns flera anledningar till varför du bör överväga att lägga till en återfuktande ögonkräm i din hudvårdsrutin. Oavsett om du vill minska påsar under ögonen eller minimera synliga rynkor eller linjer, hjälper Vessi Nordic Under Eye Treatment till att göra skillnad för din hud:

1. Minskar synligheten av mörka ringar och svullen hud

Om du har svullna, trötta ögon och mörka ringar kan det hjälpa att använda en ögonkräm som Vessi Nordic Under Eye Treatment. Den här icke-feta, doftfria ögonkrämen absorberas snabbt av huden och kan användas två gånger om dagen för att minimera synliga mörka ringar och svullnader. Vessi Nordic Under Eye Treatment innehåller koffein, som har en sammandragande effekt på blodkärlen och därför kan minska svullnader. Den innehåller också ett C-vitaminrikt extrakt från nordiska havtornsbär. Enligt studier bidrar C-vitamin till att ljusa upp mörka fläckar i huden.

2. Tillför mycket fukt

Eftersom forskning visar att den känsliga huden runt ögonen är mer benägen att torka ut är det viktigt att återfukta med en lätt ögonkräm som håller hela dagen. Vessi Nordic Under Eye Treatment gör just det med hjälp av hyaluronsyra – fuktbomben som absorberar vatten i huden. Dessutom är den berikad med närande sheasmör som hjälper till att upprätthålla hudens skyddsbarriär.

3. Minskar rynkor och fina linjer

Det finns flera studier som visar att ögonkrämer kan vara ett effektivt sätt att släta ut huden. Eftersom torrhet i detta område kan leda till att ålderstecken blir mer synliga är återfuktning nyckeln – tillsammans med peptider. Peptider är hudens egen Wi-Fi-signal – kedjor av aminosyror som bland annat skickar ut signaler till huden om att producera mer kollagen. När peptider används regelbundet som en del av din hudvårdsrutin kan de bidra till att minska uppkomsten av rynkor och fina linjer för en fastare och fylligare hud.

Vessi Nordic Under Eye Treatment är en lätt, återfuktande ögonkräm som passar alla hudtyper, även känslig hud. Ögonkrämen återfuktar hela dagen med sheasmör, hyaluronsyra, koffein, peptider och är dessutom berikad med vitaminrikt havtornsbärsextrakt. En superögonkräm som får ögonen att se mer vakna ut.

4. Säker att använda

Vissa vanliga fuktighetskrämer kan innehålla ingredienser i koncentrationer som kan vara lite för starka för att användas runt ögonen. Ögonkrämen tar hänsyn till detta. Till exempel har ögonkrämer i allmänhet en något tjockare konsistens än ansiktskrämer – för att uppnå ännu djupare återfuktning. Vessi Nordic Under Eye Treatment är allergitestad och innehåller 98% naturliga ingredienser som är skonsamma mot huden runt ögonen.

Tålamod och regelbunden användning krävs om du vill dra full nytta av en ögonkräm. Alla har sin egen hudvårdsrutin som är unik för just dem, men som en allmän regel bör en ögonkräm alltid appliceras direkt efter rengöring – i följande ordning: rengöring, ögonkräm, serum och ansiktskräm.

När du använder Vessi Nordic Under Eye Treatment ska du applicera en liten mängd på ren, torr hud, helst som små prickar runt ögonkonturen. Gnugga inte in krämen i huden, utan använd lätta, uppåtriktade rörelser när du applicerar – tills krämen har absorberats. Gör detta varje morgon och kväll som en del av din vanliga hudvårdsrutin.

Skäm bort huden runt ögonen med vår uppstramande och återfuktande ögonkräm. Innehåller uppstramande koffein, kollagenstimulerande peptider och återfuktande hyaluronsyra.

Kilder:

    1. Cochran ML, Lopez MJ, Czyz CN. Anatomy, Head and Neck, Eyelid. [Updated 2021 Aug 11]. In: StatPearls [Internet]. Treasure Island (FL): StatPearls Publishing; 2022 Jan-. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK482304/

    2. Ahmadraji, Fatemeh, and Mohammad Ali Shatalebi. “Evaluation of the clinical efficacy and safety of an eye counter pad containing caffeine and vitamin K in emulsified Emu oil base.” Advanced biomedical research vol. 4 10. 6 Jan. 2015, doi:10.4103/2277-9175.148292. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4300604/

    3. Ahmadraji, Fatemeh; Shatalebi, Mohammad Ali. Evaluation of the clinical efficacy and safety of an eye counter pad containing caffeine and vitamin K in emulsified Emu oil base. Advanced Biomedical Research 4(1):p 10, | DOI: 10.4103/2277-9175.148292

      https://journals.lww.com/adbm/fulltext/2015/04000/evaluation_of_the_clinical_efficacy_and_safety_of.10.aspx

    4. Telang PS. Vitamin C in dermatology. Indian Dermatol Online J. 2013 Apr;4(2):143-6. doi: 10.4103/2229-5178.110593. PMID: 23741676; PMCID: PMC3673383.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

    5. Kaczvinsky, Joseph R et al. “Efficacy of anti-aging products for periorbital wrinkles as measured by 3-D imaging.” Journal of cosmetic dermatology vol. 8,3 (2009): 228-33. doi:10.1111/j.1473-2165.2009.00444.x
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19735523/

    6. Bauza E, Oberto G, Berghi A, Dal CF, Domloge N. Collagen-like peptide exhibits a remarkable antiwrinkle effect on the skin when topically applied: in vivo study. Int J Tissue React. 2004;26(3-4):105-11. PMID: 15648443.

      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15648443/

    7. Aldag C, Nogueira Teixeira D, Leventhal PS. Skin rejuvenation using cosmetic products containing growth factors, cytokines, and matrikines: a review of the literature. Clin Cosmet Investig Dermatol. 2016 Nov 9;9:411-419. doi: 10.2147/CCID.S116158. PMID: 27877059; PMCID: PMC5108505. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5108505/

    8. Ganceviciene, Ruta, et al. “Skin Anti-Aging Strategies.” Dermato-Endocrinology, vol. 4, no. 3, 2012, pp. 308–19. Crossref, https://doi.org/10.4161/derm.22804.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3583892/

    9. Jeong, Sekyoo, et al. “Anti-Wrinkle Benefits of Peptides Complex Stimulating Skin Basement Membrane Proteins Expression.” International Journal of Molecular Sciences, vol. 21, no. 1, 2019, p. 73. Crossref, https://doi.org/10.3390/ijms21010073.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6981886/

Integritetspolicy

Behandling och säkerhet runt personuppgifter i More Leads AS

När du som kund är i kontakt med oss behandlar More Leads AS personuppgiter om dig. More Leads AS ansvarig för behandlingen av angivna personuppgifter och vi behöver information som namn, adress, e-post och telefonnummer för att kunna administrera kundförhållandet. Informationen kommer att lagras så länge du är kund hos oss. När skyldig att bevara delar av informationen även efter att kundförhållandet upphör, till exempel är vi skyldiga att bevara några kategorier av information i samband med redovisning. Nedan hittar du information om vilka personuppgifter som vi hämtar in, varför vi gör detta och dina rättigheter i samband med behandlig och säkerhet runt personuppgifter.

Behandligsansvarlig för personuppgifterna vi behandlar är More Leads AS och verkställande direktör. Kontaktinformation till More Leads AS är:

Adress: Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad
E-post: kundservice@vessi.se
Telefon: 0738 554 814
Org.nr: SE502088245101

Kontakta gärna oss om du har frågor angående behandling av personuppgifter. Vi hämtar in och använder dina personuppgifter till olika ändamål beroende på vem du är och hur vi kommer i kontakt med dig. När du uppger dina personuppgifter vid beställning används dessa för att hantera din specifika begäran. Vi använder även informationen till att kommunicera med dig, samt att anpassa vår tjänst. Vi kan kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation och brev om du inte gett oss besked om att du inte önskar bli kontaktad. Efter avslutat kundförhållande kommer vi fortsätta att bevara namn, adress, e-postadress, telefonnummer och köphistorik för att kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation eller adresserad post med erbjudande och nyheter om våra produkter som vi tror kan vara av intresse för dig om inte du har reserverat dig för detta hos TM-NIX och DM-NIX eller att du har meddelat oss om att du inte önskar bli kontaktad. 

Varför samlar vi in personuppgifter och vilka personuppgifter hämtar vi

Vi hämtar in följande personuppgifter till dom olika ändamål uppsatt nedan:

Etablering av kundförhållande (beställning av produkter) och administration av kundförhållande. I detta sammanhanget behandlas kontaktinformation, eventuellt identitetsdokumentation, betalningsinformation som personnummer, telefonnummer, e-postadress, postadress och IP-adress för beställningen samt köpshistorik. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Lagring/förvaring av korrespondens i kundförhållandet. I detta avseende behandlas personuppgifter som är nödvändiga i relation till den aktuella saken. Behandlingen innträffar då vi kan vara lagligt engagerad till förvaring av informationen., samt av hänsyn till säkerheten, se punkt 7.

I detta avseende behandlas kontaktinformation och betalingsinformation. Behandlingen uppstår på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Utskickad marknadsföring, nyhetsblad och annan relevant information om våran verksamhet. I detta avseende behandlas namn och e-postadress. Behandlingen innträffar på bakgrund av samtycke från den som mottar marknadsföringen enligt marknadsföringslagen § 19.

Information om potentiella kunder. I detta avseende behandlas kontaktinformation. Behandlingen innträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som at behandlingen är nödvändig för att kunna skydda kommersiella hänsyn i våran verksamhet.

Säkerhet. I detta avseende behandlas logg på server, avslöjande, eventuell korrespondans, förklaring och uppföljning av säkerhetshändelser. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som att denna behandlingen är nödvänding för att skydda informationssäkerheten och förhindra oautoriserad utlämning av personuppgifter.

Bruk av informationskapslar (cookies) till statistik och nätsideutveckling. Vi mottar statistiker och data från Google Analytics och Facebook. Vi hänvisar till dessa företags användarvillkår för mer information. Vi mottager ej personuppgifter från dessa føretagen och förvarar eller behandlar ej dessa uppgifter.

Utlämning av personuppgifter till andra

Vi utlämnar eller överför inte dina personuppgifter till andra så vida det inte föreligger en rättslig bakgrund. Ett exempel på detta kan vara rättsligt åtagande som ålägger oss att utlämna informationen till offentliga organ.

More Leads AS använder sig av externa databehandlare för behandlig av personuppgifter. I liknande fall har vi tecknat avtal för att skydda informationssäkerheten i alla delar av behandlingen. Idag använder vi oss av följande databehandlare:

Direct House Arendal AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland, Norge. Direct House sköter vår kundservice och administrerar transporter. Både utgående og ingående.

PS Finance Group, Box 8820, 402 71 Göteborg. PS Finance sköter vår fakturaadministration, krav och inkassotjänster.

All behandling av personuppgifter som vi inhämtar inträffar innanför EU/EØS- området.

Lagringstid

Vi lagrar dina personuppgifter hos oss så länge det är nödvändigt för det förmål uppgiftene är inhämtade för.

Det betyder till exempel att personuppgifter som vi behandlar på bakgrund av ditt samtycke raderas, dersom du drar tilbaka ditt samtycke. Pesonuppgifter som vi behandlar för att inngå ett avtal med dig raderas när avtalet är uppfyllt och alla plikter i avtalsförhållandet är uppfyllda. Personuppgifter som vi behandlar för att uppfylla en rättslig förpliktelse från myndigheter raderas när rättslig grund avgör det.

Dette gäller till exempel bokföring- och redovisningsregler.

I tabellen under finns en översikt över hur länge vi behandlar personuppgifter för de olika ändamål:

Ändamål

Lagringstid

Kunduppgifter

Så länge kundrelationen varar och upp till 10 år efter avslutat kundrelation.

Lagring/förvaring av särskilda Dokument relaterat till kundrelationen

Så länge kundrelationen varar.

Faktureringsinformation

Upp till 5 år efter utloppet av det redovisningsåret faktureringen gäller

Information om potentiella kunder

Upp till 6 månader

Säkerhetslogg

Upp till 1 år

Säkerhetskopior(backup)

Upp till 3 år

Dina rättigheter när vi behandlar personuppgifter om dig

Du har rätt till att kräva tillgång, rättning eller radering av personuppgifter vi behandlar om dig. Du har även rätt till av kräva begränsad behandling och med vissa villkår rikta invändningar mot behandlingen. Du kan läsa mer om dessa rättigheter på Datainspektionenes hemsidor datainspektionen.se

Ta kontakt med More Leads AS på e-post eller telefon vid bruk av rättigheter. Vi svarar på din förfrågan så fort som möjligt och senast innom 30 dagar. Vi vill be dig bekräfta din identitet eller att ge ytterligare information innan vi låter dig använda rättigheterna. Detta gör vi för att förhidra att andra utger sig för att vara dig och att det endast är du som får tillgång på personuppgifterna.

Du kan när som helst ta tilbaka ditt samtycke för behandlig av personuppgifter hos oss. Detta gör du enklast genom att avregistrera dig i medföljande schema i nyhetsbladet. Du kan även ta kontakt med oss via e-post eller telefon.

Klagomål

Skulle du mena att vår behandling av personuppgifter inte stämmer överens med det vi har beskrivit eller att vi på något vis bryter med sekretesslagen så kan du klaga till Datainspektionen. Hur du tar kontakt med Datainspektionen hittar du på deras hemsida.

Datainspektionen.se

Ändringar

Skulle det skje ändringar i våra rutiner/tjänster eller i förordningarna kring behandling av personuppgifter, vill detta kunna medföra förändringar i uppförd information. Dersom vi har dina personuppgifter registrerade vill du bli informerad om dessa ändringar. Uppdaterad information är alltid tillgänglig på våran hemsida.

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige.

”Säljare” är: More Leads AS (Säljaren kallas nedan även ”vi”, ”oss”)
Org. nr.: SE502088245101
E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

”Köpare” är den person som anges som köpare i beställningen.

Köparens namn framgår av orderbekräftelsen. I det följande benämns köparen även ”du”, ”du”, ”din” eller ”din”.

”Produkten” är varan som levereras.


Kontaktinformation kundtjänst

E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

Mail: More Leads AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

Returadress: Vessi c/o More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad


Integritet

Du hittar vår integritetspolicy här. Denna accepteras och utgör en del av Villkoren och gäller vid avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige. Vessi säljer inte dina personuppgifter till tredje part, och vi utbyter eller vidarebefordrar inte heller sådan information. Vi kan skicka dig marknadskommunikation och nyheter angående Vessis produkter, tjänster, evenemang och andra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig, efter att du har gett ditt samtycke, genom att trycka på ”avregistrera” längst ner i våra nyhetsbrev eller genom att kontakta vår kundtjänst.


Avtalsslut, godkännande och ändring av avtalsvillkoren

Avtalet är bindande för båda parter när beställningen mottagits av Säljaren. När beställningen har mottagits skickar Säljaren en orderbekräftelse till Köparen per e-post inom rimlig tid, som visar beställd(a) Produkt(er) och priser. Köparen måste kontrollera orderbekräftelsen och omedelbart meddela Säljaren om orderbekräftelsen inte stämmer överens med ordern.

Avtalet innebär att du accepterar uppdaterade/ändrade avtalsvillkor. Nya avtalsvillkor kommer att meddelas på Säljarens hemsida och/eller bifogas din nästa leverans.


Vår kundtjänst finns där för dig

Vår kundtjänst hjälper dig gärna via mail och telefon varje vardag kl 08.00-16.00, du når dem på kundservice@vessi.se. Vår trevliga kundtjänst står redo att hjälpa dig på bästa möjliga sätt, så att du blir nöjd.


Upprättande av avtalet

Du måste vara 18 år gammal för att kunna handla hos oss. Du kan inte göra beställningar om du är under 18 år. Om du är under 18 år så måste en förmyndare beställa å dina vägnar.

Avtalet anses vara bindande för bägge parter när Köparen har skickat sin beställning till säljaren.

När vi mottar din första beställning så kommer vi skicka en orderbekräftelse till dig, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Spara bekräftelsen tills dess du har tagit emot varan.

Provpaketet är ett introduktionserbjudande som inte får utnyttjas på ett otillåtet sätt, eftersom det är tänkt som ett erbjudande till nya kunder.


Betalning

Säljaren kan kräva betalning för varan från den tidpunkt då den skickades från Säljaren till Köparen.

Köparen betalar för produkterna via faktura, som utfärdas vid varans försändelse. Betalningsfristen framgår på fakturan och är 21 dagar från fakturadatum.


Prenumerationsvillkor

Vid beställningen ingår Köparen ett avtal om abonnemanget för önskad produkt, till det pris och de leveransintervall som angivits vid beställningen. Köparen kan pausa, ändra och säga upp avtalet via Selgers kundservice. 

Det finns inga köpskyldigheter kopplade till prenumerationen.


Leverans

Leveransen äger rum när Köparen, eller dennes representant, mottar varan.

Vi skickar våra försändelser med Bring.Du får en orderbekräftelse via e-post och en kopia av fakturan kommer att skickas med din beställning.

Om leveransdatumet inte framgår av beställningsbekräftelsen så ska Säljaren leverera varan till Köparen utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter kundens beställning. Varan ska levereras till den adress som Köparen angav vid beställningen. Om More Leads AS inte kan leverera Produkterna och detta beror på ett misstag gjort av köparen (t.ex. köparen har angett fel adress) kan More Leads AS, men är inte skyldig att, ordna omleverans av Produkterna.


Retur av prenumerationsvaror

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den första försändelsen i fysisk besittning. Vill du utöva ångerrätten ska du till Säljaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Säljarens kontaktuppgifter finner du i punkten ovan. En ångerblankett skickas digitalt via e-post i samband med orderbekräftelsen. Ångerblankett kan också laddas ner direkt från Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Ångerfristen gäller endast oöppnade produkter. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.


Outlöst paket/passiv åtgärd

Om du inte hämtar ut beställningen och i övrigt är helt passiv kommer detta inte att ge oss någon indikation på varför paketet inte har hämtats ut. Du har då inte uppfyllt de krav som ställs på dig enligt 11 § och 13 § i ångerrättslagen och förlorar därmed rätten att frånträda avtalet. 

Om du i förväg meddelar oss att du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen, och du ber Posten att returnera varan, betalar du själv returkostnaden.

Om du vill få en retursedel som du kan använda, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en retursedel.När vi får returen krediterar vi varorna.


Priser

Våra priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Priset på produkten kan variera beroende på försäljningskanal, distribution och specialerbjudanden. Priserna gäller tills de ändras.


Porto och expeditionsavgifter

Porto och expeditionsavgifter tillkommer på varje försändelse enligt gällande priser, om inte annat avtalats. Vi erbjuder fri frakt.


Ånger- och returrätt

Du är skyddad av ångerrättslagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du får varan på din första försändelse. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet av en oöppnad produkt och returnera varan. För att ångerrätten ska kunna utnyttjas måste produkten returneras till oss i samma mängd och skick som du fick den. Om varans värde har minskats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, måste du täcka denna värdeförlust. Vi krediterar det du betalat för varan, minus frakt, när den når oss. Kontakta kundtjänst på mail: kundservice@vessi.se om du vill utnyttja ångerrätten.

14 dagars öppet köp. Reavaror kan inte returneras.

Förpackningen ska vara oöppnad och produkten oanvänd. Av hygieniska skäl kan vi kan inte acceptera produkter som har provats.

Skicka tillbaka till oss tillsammans med ångerrättsblankett eller ett brev.

Paketet skickas till: More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad.

Vid hävning av köpet och utnyttjande av ångerfristen återbetalar vi beställningssumman, minus frakt, inom 14 dagar från det att reklamationen mottagits till oss.


Reklamation

Full reklamationsrätt beviljas enligt gällande lagar för alla defekter i produkten. Köparen ska under alla omständigheter göra reklamation inom skälig tid efter att felet upptäckts. Vid reklamationer, fel och defekter täcks eventuella fraktkostnader. Om du vill utnyttja reklamationsrätten eller har frågor om reklamationer ska du kontakta kundtjänst.


Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundtjänst. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Konsumentrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan också använda EU-kommissionens klagomålsportal online, även om detta mest är relevant om du är en konsument som bor utanför Norge.


Kundens ansvar för rätt adress

Det är kundens eget ansvar att skriva rätt adress. Kunden ska kontrollera om adressen är korrekt vid utcheckning och betalning. Tyvärr går det inte att ändra adress efter att beställningen är gjord då beställningarna packas tidigt nästa arbetsdag från vårt lager.

Det är mycket viktigt att postnummer och gatunummer stämmer överens, då Posten är mycket noga med att dessa ska vara korrekta. Vi frånsäger oss ansvaret om kunden inte har uppgett korrekt adress och väntar då på eventuell retur från Posten innan vi skickar ut paketet igen. Kunden måste betala porto för en ny försändelse. Kunden kan välja att ångra köpet, men porto dras då av från ordersumman innan återbetalning.


Förbehåll och ansvarsbegränsningar

More Leads AS förbehåller sig rätten att stoppa verksamheten, felaktiga priser eller leveransproblem på grund av omständigheter utanför More Leads AS kontroll.

More Leads AS reserverar sig vidare för tryckfel, prisfel, mervärde och andra skatteförändringar. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker (som anges i samband med den enskilda kampanjen).

Vi ansvarar inte för felaktig användning av produkter. Följ den rekommenderade användningen på förpackningen.


Ändring av villkor

Villkoren kan ändras på grund av särskilda behov och/eller offentliga ändringar eller beställningar som påverkar dessa villkor. Om villkoren ändras kommer du att meddelas om detta. Sådant meddelande ges upp till 2 månader innan ändringarna träder i kraft. Om du utifrån de ändrade villkoren vill säga upp avtalet står du fritt att göra det. Om avtalet mellan parterna inte sägs upp innebär det att du accepterar de uppdaterade avtalsvillkoren. Nya villkor kommer att meddelas på vår hemsida i kombination med att de nya villkoren skickas ut.