Nordisk hudvård. Tillverkad i Finland och Sverige.

Vessi

Nordic Recovery Cream, 50 ml

Vessi

Nordic Recovery Cream, 50 ml

En rik och närande ansiktskräm fylld med antioxidanter och essentiella fettsyror som skyddar din hud mot dagliga påfrestningar. Krämen innehåller ren växtolja från vilda arktiska lingon – kända för sitt ovanligt höga innehåll av bioaktiva ämnen, som säkerställer effektiv återfuktning och en motståndskraftig hudbarriär.

I kombination med C-vitaminrik havtornsolja som lugnar ner huden och neutraliserar fria radikaler. Rent arktiskt källvatten, med 3% av superingrediensen niacinamid som hjälper till att förbättra hudens struktur, och kombinationen gör krämen både återfuktande, skyddande och stärkande effekt på din hud. Lämplig för alla hudtyper.

Innehåller 96% naturliga ingredienser

Stärker hudbarriären

Skyddar huden mot fria radikaler

Stödjer produktionen av kollagen och elastin

Beställ Nordic Recovery Cream

När du åldras producerar huden färre nya hudceller för det yttersta lagret, hudbarriären. Detta är anledningen till att din hud blir tunnare. Det blir då sprickor i den försvagade hudbarriären, vilket gör att fukten försvinner och huden blir torr. Huden producerar också färre proteinfibrer, kollagen och elastin, vilket gör att huden blir mindre stram och elastisk.

Både brist på fukt, kollagen och elastin leder till utveckling av rynkor.

Vessi Nordic Recovery Cream är en ansiktskräm som hjälper till att ge rätt näring till hudbarriären så att den kan behålla fukten, och samtidigt stimulerar produktionen av viktiga proteiner i huden som gör att den ser stramare, fylligare och hälsosammare.

Fyra veckors användning av Vessi Nordic Recovery Cream gav följande resultat:

100% sa att huden var mer återfuktad *

87% upplevde förbättring av hudens elasticitet *

93% sa att huden hade fått mer lyster *

100% sa att krämen verkade närande på huden *

97% tyckte att krämen hade förbättrat hudens struktur *

80% ansåg att rynkorna var mindre synliga *

87% sa att krämen hade gjort huden mindre känslig *

100% sa att de var nöjda med produkten *

97% ville fortsätta använda ansiktskrämen *

  • Preliminära resultat efter 4 av totalt 8 veckors studie utförd av det oberoende laboratoriet Dermaclaim där 30 kvinnor i åldern 35-73 år har använt produkten dagligen. Detta är inte en vetenskaplig studie, och individuella resultat kommer att variera.

Vessi Nordic Recovery Cream innehåller en kombination av växtoljor från den nordiska naturen och effektiva, väldokumenterade ingredienser.

En av nyckelingredienserna är lingonfröolja, som är rik på linolsyror och alfa-linolensyra, och som har en stärkande effekt på hudbarriären. Ansiktskrämen innehåller även C-vitaminrik havtornsolja som även har en unik sammansättning av fettsyror som har en återfuktande och mjukgörande effekt. 3% niacinamid hjälper till att öka kollagenproduktionen, förbättra konsistensen och minska hudens känslighet för yttre påverkan. Innehåller även arktiskt källvatten som är extra hudvänligt för känslig eller torr hud.

Detta gör Vessi Nordic Recovery Cream till en effektiv ansiktskräm som hjälper till att minska synliga tecken på åldrande.

Aqua, Glycerin, Caprylic/ Capric Triglyceride, Squalane, Cetearyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Niacinamide, Isopropyl Myristate, Diheptyl Succinate, Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer, Glyceryl Stearate Citrate, Hippophaë Rhamnoides (Sea Buckthorn) Oil, Vaccinium Vitis-Idaea (Lingonberry) Seed Oil, Acacia Senegal Gum, Xanthan Gum, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Sodium Phytate, Lactic Acid, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Parfum

En liten mängd smörjs i ansiktet efter rengöring och eventuellt serum, gärna både morgon och kväll.

Vuxen hud som har börjat visa tecken på åldrande som rynkor och linjer. Vessi Nordic Recovery Cream innehåller ingredienser som är väldokumenterade och skonsamma mot alla hudtyper, även de som är mycket känsliga.

Dermatologiska tester visar inga allergiska reaktioner på huden.
Om du är osäker, eller har reagerat på produkter tidigare, rekommenderar vi att du testar produkten på en mindre yta innan du använder produkten på en större yta. Applicera en liten mängd på insidan av armen och vänta 24 timmar, bara för att vara helt säker.
Alla ingredienser i produkten är veganska och fria från sulfater, plaster och parabener.

Nyckelingredienser

Lingon har det högsta innehållet av antioxidanter bland bär och de är dessutom fyllda med näringsämnen och fettsyror som gör underverk för huden. Bären innehåller en stor mängd alfa-linolensyra som är viktig för vår hudbarriären. Olja från lingonfrön återfuktar huden, ökar elasticiteten och minskar synligheten av rynkor. Krämen är lämplig för alla hudtyper, speciellt för mogen hud.

Bär från havtornsbusken innehåller mer än tio gånger så mycket C-vitamin som en apelsin och har en unik sammansättning av fettsyror. Mer än hälften av dessa fettsyror är den sällsynta omega 7, och andra omega-fettsyror som har återfuktande och mjukgörande egenskaper. Havtorn innehåller dessutom vitamin E och andra antioxidanter som hjälper till att skydda huden.

Niacinamid (känd som vitamin B3) är en mångsysslare som har en otrolig förmåga att förbättra hudens yta. Niacinamid stärker kollagenproduktionen, ljusar upp mörka fläckar och minskar synligheten av porer. Niacinamid gör även att huden blir mindre känslig för yttre påverkan och bättre på att behålla fukten. En väldokumenterad och effektiv ingrediens som passar alla hudtyper.

Squalane är ett fettämne som redan finns naturligt i vår hud och har mjukgörande och återfuktande egenskaper. Squalane stärker hudbarriären, har en antioxidanteffekt och skyddar mot skador som orsakas av fria radikaler. Squalane har även en lugnande effekt på känslig hud och stimulerar tillväxten av nya hudceller. Detta gör squalane till en perfekt ingrediens för alla hudtyper.

Vanliga frågor

HUR LÅNG TID TAR DET ATT FÅ MIN BESTÄLLNING?

Vi packar och skickar din beställning så snabbt vi kan och i regel tar det 5-8 dagar innan du har den i din brevlåda. Kontakta oss om du inte fått ditt paket inom 14 dagar så hjälper vi dig.

JAG VILL RETURNERA EN PRODUKT, HUR GÖR JAG?

Om det visar sig att du inte var nöjd vill vi att du kontaktar oss. Skicka oss ett e-postmeddelande: kundeservice@vessi.no, så hjälper vi dig.

HUR KAN JAG KONTAKTA ER?

Vår kundtjänstpersonal står redo att hjälpa dig, och har öppet måndag till fredag 08:00-16:00. Du kan skicka oss ett e-postmeddelande: kundeservice@vessi.no eller ringa oss: 0738 554 814

Produkter:

JAG HAR KÄNSLIG HUD, KAN JAG ANVÄNDA PRODUKTERNA?

Alla Vessi-produkter innehåller ingredienser som är väldokumenterade och skonsamma mot alla hudtyper, även de som är mycket känsliga. Om du är osäker, eller har reagerat på produkter tidigare, rekommenderar vi ändå att du testar produkten på en mindre yta innan du använder den. Applicera en liten mängd på insidan av armen och vänta 24 timmar, bara för att vara helt säker.

VAR TILLVERKAS PRODUKTERNA?

Alla våra produkter är utvecklade i Norge och tillverkade i Norden. Tillverkningen sker under godkända förhållanden med höga krav på innehåll, renhet och kvalitet.

ÄR PRODUKTERNA TESTADE PÅ DJUR?

Absolut inte. Våra produkter är inte testade på djur och kommer aldrig att bli det.

Innehåller produkterna plast, parabener, mineralolja eller silikon?

Nej, ingen av våra produkter innehåller plast, parabener, mineralolja eller silikon.

Prova Recovery Cream!

Integritetspolicy

Behandling och säkerhet runt personuppgifter i More Leads AS

När du som kund är i kontakt med oss behandlar More Leads AS personuppgiter om dig. More Leads AS ansvarig för behandlingen av angivna personuppgifter och vi behöver information som namn, adress, e-post och telefonnummer för att kunna administrera kundförhållandet. Informationen kommer att lagras så länge du är kund hos oss. När skyldig att bevara delar av informationen även efter att kundförhållandet upphör, till exempel är vi skyldiga att bevara några kategorier av information i samband med redovisning. Nedan hittar du information om vilka personuppgifter som vi hämtar in, varför vi gör detta och dina rättigheter i samband med behandlig och säkerhet runt personuppgifter.

Behandligsansvarlig för personuppgifterna vi behandlar är More Leads AS och verkställande direktör. Kontaktinformation till More Leads AS är:

Adress: Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad
E-post: kundservice@vessi.se
Telefon: 0738 554 814
Org.nr: SE502088245101

Kontakta gärna oss om du har frågor angående behandling av personuppgifter. Vi hämtar in och använder dina personuppgifter till olika ändamål beroende på vem du är och hur vi kommer i kontakt med dig. När du uppger dina personuppgifter vid beställning används dessa för att hantera din specifika begäran. Vi använder även informationen till att kommunicera med dig, samt att anpassa vår tjänst. Vi kan kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation och brev om du inte gett oss besked om att du inte önskar bli kontaktad. Efter avslutat kundförhållande kommer vi fortsätta att bevara namn, adress, e-postadress, telefonnummer och köphistorik för att kontakta dig via telefon, elektronisk kommunikation eller adresserad post med erbjudande och nyheter om våra produkter som vi tror kan vara av intresse för dig om inte du har reserverat dig för detta hos TM-NIX och DM-NIX eller att du har meddelat oss om att du inte önskar bli kontaktad. 

Varför samlar vi in personuppgifter och vilka personuppgifter hämtar vi

Vi hämtar in följande personuppgifter till dom olika ändamål uppsatt nedan:

Etablering av kundförhållande (beställning av produkter) och administration av kundförhållande. I detta sammanhanget behandlas kontaktinformation, eventuellt identitetsdokumentation, betalningsinformation som personnummer, telefonnummer, e-postadress, postadress och IP-adress för beställningen samt köpshistorik. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Lagring/förvaring av korrespondens i kundförhållandet. I detta avseende behandlas personuppgifter som är nödvändiga i relation till den aktuella saken. Behandlingen innträffar då vi kan vara lagligt engagerad till förvaring av informationen., samt av hänsyn till säkerheten, se punkt 7.

I detta avseende behandlas kontaktinformation och betalingsinformation. Behandlingen uppstår på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav b behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig som kund.

Utskickad marknadsföring, nyhetsblad och annan relevant information om våran verksamhet. I detta avseende behandlas namn och e-postadress. Behandlingen innträffar på bakgrund av samtycke från den som mottar marknadsföringen enligt marknadsföringslagen § 19.

Information om potentiella kunder. I detta avseende behandlas kontaktinformation. Behandlingen innträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som at behandlingen är nödvändig för att kunna skydda kommersiella hänsyn i våran verksamhet.

Säkerhet. I detta avseende behandlas logg på server, avslöjande, eventuell korrespondans, förklaring och uppföljning av säkerhetshändelser. Behandlingen inträffar på bakgrund av GDPR artikel 6 (1) bokstav f. Vi tolkar det som att denna behandlingen är nödvänding för att skydda informationssäkerheten och förhindra oautoriserad utlämning av personuppgifter.

Bruk av informationskapslar (cookies) till statistik och nätsideutveckling. Vi mottar statistiker och data från Google Analytics och Facebook. Vi hänvisar till dessa företags användarvillkår för mer information. Vi mottager ej personuppgifter från dessa føretagen och förvarar eller behandlar ej dessa uppgifter.

Utlämning av personuppgifter till andra

Vi utlämnar eller överför inte dina personuppgifter till andra så vida det inte föreligger en rättslig bakgrund. Ett exempel på detta kan vara rättsligt åtagande som ålägger oss att utlämna informationen till offentliga organ.

More Leads AS använder sig av externa databehandlare för behandlig av personuppgifter. I liknande fall har vi tecknat avtal för att skydda informationssäkerheten i alla delar av behandlingen. Idag använder vi oss av följande databehandlare:

Direct House Arendal AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland, Norge. Direct House sköter vår kundservice och administrerar transporter. Både utgående og ingående.

PS Finance Group, Box 8820, 402 71 Göteborg. PS Finance sköter vår fakturaadministration, krav och inkassotjänster.

All behandling av personuppgifter som vi inhämtar inträffar innanför EU/EØS- området.

Lagringstid

Vi lagrar dina personuppgifter hos oss så länge det är nödvändigt för det förmål uppgiftene är inhämtade för.

Det betyder till exempel att personuppgifter som vi behandlar på bakgrund av ditt samtycke raderas, dersom du drar tilbaka ditt samtycke. Pesonuppgifter som vi behandlar för att inngå ett avtal med dig raderas när avtalet är uppfyllt och alla plikter i avtalsförhållandet är uppfyllda. Personuppgifter som vi behandlar för att uppfylla en rättslig förpliktelse från myndigheter raderas när rättslig grund avgör det.

Dette gäller till exempel bokföring- och redovisningsregler.

I tabellen under finns en översikt över hur länge vi behandlar personuppgifter för de olika ändamål:

Ändamål

Lagringstid

Kunduppgifter

Så länge kundrelationen varar och upp till 10 år efter avslutat kundrelation.

Lagring/förvaring av särskilda Dokument relaterat till kundrelationen

Så länge kundrelationen varar.

Faktureringsinformation

Upp till 5 år efter utloppet av det redovisningsåret faktureringen gäller

Information om potentiella kunder

Upp till 6 månader

Säkerhetslogg

Upp till 1 år

Säkerhetskopior(backup)

Upp till 3 år

Dina rättigheter när vi behandlar personuppgifter om dig

Du har rätt till att kräva tillgång, rättning eller radering av personuppgifter vi behandlar om dig. Du har även rätt till av kräva begränsad behandling och med vissa villkår rikta invändningar mot behandlingen. Du kan läsa mer om dessa rättigheter på Datainspektionenes hemsidor datainspektionen.se

Ta kontakt med More Leads AS på e-post eller telefon vid bruk av rättigheter. Vi svarar på din förfrågan så fort som möjligt och senast innom 30 dagar. Vi vill be dig bekräfta din identitet eller att ge ytterligare information innan vi låter dig använda rättigheterna. Detta gör vi för att förhidra att andra utger sig för att vara dig och att det endast är du som får tillgång på personuppgifterna.

Du kan när som helst ta tilbaka ditt samtycke för behandlig av personuppgifter hos oss. Detta gör du enklast genom att avregistrera dig i medföljande schema i nyhetsbladet. Du kan även ta kontakt med oss via e-post eller telefon.

Klagomål

Skulle du mena att vår behandling av personuppgifter inte stämmer överens med det vi har beskrivit eller att vi på något vis bryter med sekretesslagen så kan du klaga till Datainspektionen. Hur du tar kontakt med Datainspektionen hittar du på deras hemsida.

Datainspektionen.se

Ändringar

Skulle det skje ändringar i våra rutiner/tjänster eller i förordningarna kring behandling av personuppgifter, vill detta kunna medföra förändringar i uppförd information. Dersom vi har dina personuppgifter registrerade vill du bli informerad om dessa ändringar. Uppdaterad information är alltid tillgänglig på våran hemsida.

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige.

”Säljare” är: More Leads AS (Säljaren kallas nedan även ”vi”, ”oss”)
Org. nr.: SE502088245101
E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

”Köpare” är den person som anges som köpare i beställningen.

Köparens namn framgår av orderbekräftelsen. I det följande benämns köparen även ”du”, ”du”, ”din” eller ”din”.

”Produkten” är varan som levereras.


Kontaktinformation kundtjänst

E-post: kundservice@vessi.se

Telefon: 0738 554 814

Mail: More Leads AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

Returadress: Vessi c/o More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad


Integritet

Du hittar vår integritetspolicy här. Denna accepteras och utgör en del av Villkoren och gäller vid avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallade varor, till slutkunder i Sverige. Vessi säljer inte dina personuppgifter till tredje part, och vi utbyter eller vidarebefordrar inte heller sådan information. Vi kan skicka dig marknadskommunikation och nyheter angående Vessis produkter, tjänster, evenemang och andra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig, efter att du har gett ditt samtycke, genom att trycka på ”avregistrera” längst ner i våra nyhetsbrev eller genom att kontakta vår kundtjänst.


Avtalsslut, godkännande och ändring av avtalsvillkoren

Avtalet är bindande för båda parter när beställningen mottagits av Säljaren. När beställningen har mottagits skickar Säljaren en orderbekräftelse till Köparen per e-post inom rimlig tid, som visar beställd(a) Produkt(er) och priser. Köparen måste kontrollera orderbekräftelsen och omedelbart meddela Säljaren om orderbekräftelsen inte stämmer överens med ordern.

Avtalet innebär att du accepterar uppdaterade/ändrade avtalsvillkor. Nya avtalsvillkor kommer att meddelas på Säljarens hemsida och/eller bifogas din nästa leverans.


Vår kundtjänst finns där för dig

Vår kundtjänst hjälper dig gärna via mail och telefon varje vardag kl 08.00-16.00, du når dem på kundservice@vessi.se. Vår trevliga kundtjänst står redo att hjälpa dig på bästa möjliga sätt, så att du blir nöjd.


Upprättande av avtalet

Du måste vara 18 år gammal för att kunna handla hos oss. Du kan inte göra beställningar om du är under 18 år. Om du är under 18 år så måste en förmyndare beställa å dina vägnar.

Avtalet anses vara bindande för bägge parter när Köparen har skickat sin beställning till säljaren.

När vi mottar din första beställning så kommer vi skicka en orderbekräftelse till dig, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Spara bekräftelsen tills dess du har tagit emot varan.

Provpaketet är ett introduktionserbjudande som inte får utnyttjas på ett otillåtet sätt, eftersom det är tänkt som ett erbjudande till nya kunder.


Betalning

Säljaren kan kräva betalning för varan från den tidpunkt då den skickades från Säljaren till Köparen.

Köparen betalar för produkterna via faktura, som utfärdas vid varans försändelse. Betalningsfristen framgår på fakturan och är 21 dagar från fakturadatum.


Prenumerationsvillkor

Vid beställningen ingår Köparen ett avtal om abonnemanget för önskad produkt, till det pris och de leveransintervall som angivits vid beställningen. Köparen kan pausa, ändra och säga upp avtalet via Selgers kundservice. 

Det finns inga köpskyldigheter kopplade till prenumerationen.


Leverans

Leveransen äger rum när Köparen, eller dennes representant, mottar varan.

Vi skickar våra försändelser med Bring.Du får en orderbekräftelse via e-post och en kopia av fakturan kommer att skickas med din beställning.

Om leveransdatumet inte framgår av beställningsbekräftelsen så ska Säljaren leverera varan till Köparen utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter kundens beställning. Varan ska levereras till den adress som Köparen angav vid beställningen. Om More Leads AS inte kan leverera Produkterna och detta beror på ett misstag gjort av köparen (t.ex. köparen har angett fel adress) kan More Leads AS, men är inte skyldig att, ordna omleverans av Produkterna.


Retur av prenumerationsvaror

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den första försändelsen i fysisk besittning. Vill du utöva ångerrätten ska du till Säljaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Säljarens kontaktuppgifter finner du i punkten ovan. En ångerblankett skickas digitalt via e-post i samband med orderbekräftelsen. Ångerblankett kan också laddas ner direkt från Konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2021-konsumentverket.pdf

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Ångerfristen gäller endast oöppnade produkter. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.


Outlöst paket/passiv åtgärd

Om du inte hämtar ut beställningen och i övrigt är helt passiv kommer detta inte att ge oss någon indikation på varför paketet inte har hämtats ut. Du har då inte uppfyllt de krav som ställs på dig enligt 11 § och 13 § i ångerrättslagen och förlorar därmed rätten att frånträda avtalet. 

Om du i förväg meddelar oss att du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen, och du ber Posten att returnera varan, betalar du själv returkostnaden.

Om du vill få en retursedel som du kan använda, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en retursedel.När vi får returen krediterar vi varorna.


Priser

Våra priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Priset på produkten kan variera beroende på försäljningskanal, distribution och specialerbjudanden. Priserna gäller tills de ändras.


Porto och expeditionsavgifter

Porto och expeditionsavgifter tillkommer på varje försändelse enligt gällande priser, om inte annat avtalats. Vi erbjuder fri frakt.


Ånger- och returrätt

Du är skyddad av ångerrättslagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du får varan på din första försändelse. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet av en oöppnad produkt och returnera varan. För att ångerrätten ska kunna utnyttjas måste produkten returneras till oss i samma mängd och skick som du fick den. Om varans värde har minskats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, måste du täcka denna värdeförlust. Vi krediterar det du betalat för varan, minus frakt, när den når oss. Kontakta kundtjänst på mail: kundservice@vessi.se om du vill utnyttja ångerrätten.

14 dagars öppet köp. Reavaror kan inte returneras.

Förpackningen ska vara oöppnad och produkten oanvänd. Av hygieniska skäl kan vi kan inte acceptera produkter som har provats.

Skicka tillbaka till oss tillsammans med ångerrättsblankett eller ett brev.

Paketet skickas till: More Leads AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad.

Vid hävning av köpet och utnyttjande av ångerfristen återbetalar vi beställningssumman, minus frakt, inom 14 dagar från det att reklamationen mottagits till oss.


Reklamation

Full reklamationsrätt beviljas enligt gällande lagar för alla defekter i produkten. Köparen ska under alla omständigheter göra reklamation inom skälig tid efter att felet upptäckts. Vid reklamationer, fel och defekter täcks eventuella fraktkostnader. Om du vill utnyttja reklamationsrätten eller har frågor om reklamationer ska du kontakta kundtjänst.


Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundtjänst. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till Konsumentrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan också använda EU-kommissionens klagomålsportal online, även om detta mest är relevant om du är en konsument som bor utanför Norge.


Kundens ansvar för rätt adress

Det är kundens eget ansvar att skriva rätt adress. Kunden ska kontrollera om adressen är korrekt vid utcheckning och betalning. Tyvärr går det inte att ändra adress efter att beställningen är gjord då beställningarna packas tidigt nästa arbetsdag från vårt lager.

Det är mycket viktigt att postnummer och gatunummer stämmer överens, då Posten är mycket noga med att dessa ska vara korrekta. Vi frånsäger oss ansvaret om kunden inte har uppgett korrekt adress och väntar då på eventuell retur från Posten innan vi skickar ut paketet igen. Kunden måste betala porto för en ny försändelse. Kunden kan välja att ångra köpet, men porto dras då av från ordersumman innan återbetalning.


Förbehåll och ansvarsbegränsningar

More Leads AS förbehåller sig rätten att stoppa verksamheten, felaktiga priser eller leveransproblem på grund av omständigheter utanför More Leads AS kontroll.

More Leads AS reserverar sig vidare för tryckfel, prisfel, mervärde och andra skatteförändringar. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker (som anges i samband med den enskilda kampanjen).

Vi ansvarar inte för felaktig användning av produkter. Följ den rekommenderade användningen på förpackningen.


Ändring av villkor

Villkoren kan ändras på grund av särskilda behov och/eller offentliga ändringar eller beställningar som påverkar dessa villkor. Om villkoren ändras kommer du att meddelas om detta. Sådant meddelande ges upp till 2 månader innan ändringarna träder i kraft. Om du utifrån de ändrade villkoren vill säga upp avtalet står du fritt att göra det. Om avtalet mellan parterna inte sägs upp innebär det att du accepterar de uppdaterade avtalsvillkoren. Nya villkor kommer att meddelas på vår hemsida i kombination med att de nya villkoren skickas ut.